Bedene Müdahaleler

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
Bedene Müdahaleler
« : 08 Ocak 2018, 11:17:54 »
[b]Saç Ektirmek ve Peruk Takmak: [/b]

Hz.Peygamber’in yasakladığı ve lânetlediği şeylerden birisi de, saçı dökülen veya dökülmeyen kimselerin başlarına başkalarının saçlarını koymaları veya bunları eklemeleridir.
(Buhârî, “Libâs”, 83, 85; Müslim, “Libâs”, 115, 117, 119).

Saç takma ve eklemede, hem doğal şekli değiştirmek, hem de karşısındakini yanıltmak, ona genç görünmek vardır ki, İslâm bunları hoş görmemiştir. Bununla birlikte kellik ve dazlaklıktan ağır psikolojik rahatsızlık duyanların saç ektirmesi, bir tür tedavidir, yasak kapsamına girmez.

[b]Kaş Aldırmak:[/b]

Kaş aldırmak, kaşın kıllarını yolarak iyice inceltmek ve kaşı yukarıya almak sûretiyle yapılmaktadır. Bu, yaratılışı değiştirme mahiyetindedir. Hz.Peygamber'in lânetine, gereksiz tüy ve kaş aldıran ve alanlar da dâhildir (Buhârî, “Libâs”, 82, 84; Müslim, “Libâs”, 120).

Dövme Yaptırmak ve Dişlerin Şeklini Değiştirmek:

Hz. Peygamber (s.a.v) vücuduna dövme (veşm) yaptıran ve yapana, tedavi amacı dışında dişleri yontarak (teflîc) şeklini değiştiren ve bunu yaptırana lânet etmiştir (Buhârî, “Libâs”, 82-87; Müslim, “Libâs”, 119).

Tıbbî ve estetik bakımlardan normal olan dişleri, moda olan şekle uydurmak için söktürüp yaptırmak câiz değildir. Gerek iğne batırıp açılan deliklere boyalı maddeler dökerek yapılan dövme, gerekse diş minelerini mahveden yontma işinin sağlık yönünden de zararlı olduğu bilinmektedir.

[b]Estetik Ameliyat:[/b]

Büyük paralar harcayarak burun, çene, göğüsler gibi uzuvların şeklini değiştirmekten ibaret olan estetik ameliyatın da, yukarıda geçen ayet ve hadislerin kapsamına girdiği anlaşılmaktadır. Ancak insanı aşağılık kompleksine iten, toplum içinde manen işkence çekmesine sebep
olan bir anormallik veya fazlalık olursa, bunun izâlesi, tedavi mahiyetindedir.

Peygamberimiz (s.a.v) güzellik için dişlerini seyrekleştirenleri lânetlemiştir.
Burada geçen “güzellik için” kaydı, bir ihtiyaç sebebiyle yapılan ameliyeleri
istisnâ etmektedir.

Kılık-kıyafetle ve bedene müdahalelerle ilgili olarak, yaratılıştan gelen
doğallık, her şeyden önce gelir. Ayrıca, tevhid inancına uygunluk ve sadelik
de göz önüne alınmalıdır.