Cevabı Haricilik Olan Sorular

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uyanan Gençlik

  • ******
  • Join Date: Kas 2010
  • Yer: HATAY
  • 7462
  • +547/-0
  • Cinsiyet: Bay
Cevabı Haricilik Olan Sorular
« : 08 Eylül 2018, 11:32:23 »
1. ● Halife olmak için Kureyşli olmanın şart olmadığını, ilim ve cesaret sahibi her Müslümanın halife olabileceği görüşünü savunmuşlardır.
    ● İman ve ameli birbirinden ayrılmaz bir bütün kabul ettikleri için büyük günah işleyen bir kimsenin İslam dairesi dışına çıktığını söylemişlerdir.
Bu görüşler aşağıdaki siyasi-itikadi yorum biçimlerinden hangisine aittir?

2. Hz. Ali ve Muaviye bin Ebu Süfyan arasında meydana gelen Sıffin Savaşı’nda Kur’an’ın hakemliğine başvurarak halifelik meselesinin çözümü konusunda anlaşılmıştı. Buna göre iki tarafı temsil etmek üzere seçilecek iki hakem halifelik meselesini Kur’an’ın hükmüne uygun olarak çözecekti. İki taraf da bunun için ilk önce Kur’an’a bakacakları, eğer Kur’an’da bir hüküm bulamazlarsa sünnete başvurarak halifenin kim olacağına karar verecekleri yönünde anlaşmışlardı. Ancak Hz. Ali taraftarlarından yaklaşık on iki bin kişilik bir grup “La hükme illAllah” (Hüküm yalnızca Allah’a aittir.) diyerek ayrılmışlardır.
İslam düşünce tarihinde, ayrılan bu gruba verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?

3. Hz. Ali döneminde meydana gelen Sıffin savaşından sonra ortaya çıkarlar. Hz. Ali ve Hz. Muaviye taraftarları arasında meydana gelen bu savaşta, Hz. Muaviye taraftarları yenileceklerini anlayınca mızraklarının ucuna Kur'an sayfaları takarlar, "Aramızda Kur'an hakem olsun." derler. Bunun üzerine çatışmalar durur, görüşmeler başlar. İşte bu "Hakem Olayından" sonra bir kısım insanlar "Sen insanları hakem olarak kabul ettin. Halbuki hüküm ancak Allah’ındır." diyerek Hz. Ali'nin saflarından ayrılırlar. Bunlara ne ad verilir?

4. "Hüküm ancak Allah'ındır." Sloganı hangi gruba aittir?

5. Genelde çöl Araplarıdır. İslam öncesinde fakir bir halde yaşamışlardır. Çölde yaşamaya devam ettiklerinden İslam'a girince de ekonomik durumları iyileşmez. Bunların fikirleri basit, tasavvurları dardır. Bu yüzden "dinde mutaassıp, mahakeme güçleri noksan" insanlardır. Çabuk öfkelenirler, kolaylıkla infiale kapılırlar. Yaşadıkları çöl misali, sert tabiatlı, katı kalplidirler. Bu gruba verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?

6. Her günahı küfür olarak kabul ederler. Büyük günah işleyenlerin ebedi cehennemde olacağını söylerler. Onlara göre küfür ve imanın ortası yoktur. Amelin imandan bir cüz olduğunu iddia ederler. Müşrikler ve kafirler hakkında inen ayetlerin zahiri manalarından hareketle hüküm çıkarırlar.
Bahsedilen düşünce yorumu kime aittir?

7. Günümüz­de Umman, Zengibar, Doğu ve Kuzey Af­rika'da küçük topluluklar halinde yaşa­yan ve artık Müslüman çoğunluğu tekfir etmeyen, amaçlarına ulaşmak için de si­yasî cinayetlere başvurmayan hangi ekol, [b]İbâdî [/b]mezhebine bağlıdır?