2. Sınıf İngilizce - Numbers - Konu Anlatımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uyanan Gençlik

  • ******
  • Join Date: Kas 2010
  • Yer: HATAY
  • 7462
  • +547/-0
  • Cinsiyet: Bay
2. Sınıf İngilizce - Numbers - Konu Anlatımı
« : 27 Nisan 2016, 17:12:57 »
[b] a, an veya one :[/b]
Nesnenin tekil olduğunu belirtmek için önünde a, an veya one kullanıldığını daha önce öğrenmiştik.

A book (bir kitap).

A duster (bir silgi).

A pencil (bir kurşun kalem).

An apple (bir elma).

An umbrella (bir şemsiye).

An orange (bir portakal).

One book (bir kitap).

One apple (bir elma).

One pencil (bir kurşun kalem.)

[b]That is a / an __________ . [/b]
Uzaktaki tekil nesneyi kalıbı ile gösteririz.

That is a bag. (Şu bir çantadır.)

That is a book. (Şu bir kitaptır.)

That is a crayon. (Şu bir renkli tebeşirdir.)

That is an apple. (Şu bir elmadır.)

That is an umbrella. (Şu bir şemsiyedir.)

That is an orange. (Şu bir portakaldır.)

[b]A, an, ve one; nesnenin bir tane (tekil) singular olduğunu gösterir.[/b]

Nesne çoğul ise, - yani birden çok ise – plural (çoğul haldedir) ve sonunda - s veya - es eklerinden birisi vardır.

One bag – six bags (bir çanta – altı çanta),

One window – three windows (bir pencere – üç percere),

One door – four doors (bir kapı – dört kapı),

One desk – two desks (bir sıra – iki sıra),

One board – five boards (bir yazı tahtası – beş yazı tahtası),

One book – six books (bir kitap – altı kitap) …

[b]There is a / an __________ . [/b]
Bir yerdeki tekil nesnenin varlığı  kalıbı ile gösterilir.

There is a crayon. (Bir renkli tebeşir var.)

There is a pencil. (Bir kurşun kalem var.)

There is an umbrella. (Bir şemsiye var.)

There is an apple. (Bir elma var.)

There is one board. (Bir yazı tahtası var.)

There is one book. (Bir kitap var.)

[b]There are __________ . [/b]
Bir yerdeki çoğul nesnelerin varlığı kalıbı ile gösterilir.

There are two crayons. (İki (tane) renkli tebeşir var.)

There are three pencils. (Üç (tane) kurşun kalem var.)

There are three umbrellas. (Üç (tane) şemsiye var.)

There are four apples. (Dört (tane) elma var.)

There are two boards. (İki (tane) yazı tahtası var.)

There are ten books. (On (tane) kitap var.)


[b]How many __________ ? [/b]
(Kaç tane __________ ?) Veya
How many __________ are there ?
(Kaç tane __________ var ?)Kalıbı ile nesne veya nesnelerin kaç tane olduğu öğrenilir.

How many crayons are there? (Kaç tane renkli tebeşir var?)
There are two crayons. (İki (tane) renkli tebeşir var?)

How many pencils? (Kaç tane kurşun kalem var?)
Three pencils. (Üç (tane) kurşun kalem var.)

How many umbrellas are there? (Kaç tane şemsiye var?)
There are three umbrellas. (Üç (tane) şemsiye var.)

How many apples? (Kaç tane elma var?)
Four apples. (Dört (tane) elma var.)

How many boards are there? (Kaç tane yazı tahtası var?)
There are two boards. (İki (tane) yazı tahtası var.)

How many books? (Kaç tane kitap var?)
Ten books. (On tane kitap var.)

[b]Nesne veya nesnelerin nerede oldukları, in the classroom (sınıfın içinde), in your bag (çantanın içinde), on the table (masanın üzerinde) gibi yer bildiren eklerle belirtilir.[/b]

There are two crayons on the table.

(Masanın üzerinde iki tane renkli tebeşir var.)

There are two boards in the classroom.

(Sınıfın içinde iki yazı tahtası var.)

There are three apples in your bag.

(Çantanda üç tane elma var.)

Öğretmeniniz sayıyı bir panoda gösterip sorduğunda
[b]What is this? (Bu nedir?) [/b]
kalıbını kullanabilir.
[b]Cevap ise, [/b]
This is __________ . ile verilir.

What is this? (Bu nedir?)
This is One. (Bu, birdir.)

What is this? (Bu nedir?)
This is Ten. (Bu, ondur.)

What is this? (Bu nedir?)
This is Six. (Bu, altıdır.)

[b]How old are you? (Kaç yaşındasın?) [/b]
Kişinin yaşı, sorusu ile öğrenilir.

[b]Cevapta ise I am __________ . yapısı kullanılır.[/b]

How old are you? (Kaç yaşındasın?)
I am seven. (Yedi yaşındayım.)

How old are you? (Kaç yaşındasın?)
I am ten. (On yaşındayım.)

How old are you? (Kaç yaşındasın?)
I am five. (Beş yaşındayım.)

[b]Kişinin telefon numarası, What is your telephone number? [/b]
(Senin telefon numaran ne?) sorusu ile öğrenilir.
[b]Cevapta ise It is __________ . [/b]
kalıbı kullanılır.

What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?)
(410 24 53)
It is four – one – zero – two – four – five – three.

What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?)
(924 86 75)
It is nine – two – four – eight – six – seven – five.

What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?)
(523 46 87)
It is five – two – three – four – six – eight - seven.