Google Cezası: Neden İçerik Kopyalamamalı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi D®agon

  • Ezberletmez Öğretir
  • *******
  • Join Date: Mar 2008
  • Yer: Ankara
  • 11650
  • +524/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Hocam
Google Cezası: Neden İçerik Kopyalamamalı?
« : 18 Kasım 2017, 15:33:06 »
Birçok kişi, kopyalanan içeriklerle yüklü bir web sitesi kurmanın, AdSense ve reklam yoluyla çok para kazanmanın kolay bir yol olduğuna inanıyor. Yanılıyorlar.

[html] [/html]

Çevrimiçi para kazanma kısayollarına inanan birçok kişi kasıtlı bir içerik çoğaltma tuzağına düşme eğilimindedir.

"Google bana günde 500 TL kazandırdı" gibi reklamlarla çekilenler, para kazanmanın kolay bir yolu olamayacağına ve bir web sitesinin kurulmasına ve sitenin üzerine AdSense'in yerleştirilmesine karşı olduklarını düşünüyorlarsa!

Fakat birileri, bu insanlara "bakın, web sitenizin içeriğine de ihtiyacınız olur" diye hatırlatıyor.
Ve bu insanlar yanıtlıyor,

"Tamam, dostum, bu bir problem değil! Sakin ol!
Başkalarının içerik üretmesine izin verin, basitçe bir Ctrl + C ve Ctrl + V işi yapacağım "

Ve bu, biri tarafından yapılabilecek en bilgisiz ve kötü kararlardan biridir.

Diğer web sitesinden içerik kopyalayarak - kendi web sitelerini bir para kazanma makinesi yapabileceklerini düşünenler; Pekala, unut gitsin.

İçeriği çoğaltarak (veya daha yaygın olarak bilinir şekilde içeriği kazıyarak) web sitenizde bir miktar bilgi toplayabilirsiniz-ancak sorun, neredeyse hiç okuyucu bulamayacağınızdır!

[b]Google Scrapers cezalandırır[/b]

Büyük arama motoru olan Google, içeriği kazıyan web sitelerine ağır cezalar veriyor. Bing, Yahoo, Baidu gibi diğer arama motorları da, yanlış yönlendiren web sitelerine benzer cezalar uyguluyor. Bu tür bir ceza, web sitenizi arama sonuçlarına indirecek ve kullanıcıların web sitenize arama yoluyla ulaşmasını zorlaştıracak (veya neredeyse imkansız kılacaktır).

Webmasters, web siteniz için arama trafiğini almanın tek en önemli yolu olduğundan, Google arama sonucunun ilk sayfasında bir sıralama yapmak için gayret gösterir. Daha önemlisi, çoğunlukla arama motorları tarafından gönderilen ve sizi para haline getiren trafiktir. Bu nedenle, daha yüksek Google sıralamasını hedeflemek son derece önemlidir. Ve içeriği çoğaltmak, siber rüyalarınızı öldürmenin belirli bir yoludur.

[b]Çoğaltma nedir?[/b]

Dünyadaki pek çok gazetenin aynı haberleri yayınladığını merak ediyor olabilirsiniz, ancak cezalandırılmıyorlar. Bkz. Gazete web siteleri yüksek güvenilirliğe ve yüksek yetkili web sitelerine aittir; Dolayısıyla Google doğal olarak onlara bilgi çoğaltmadığına, ancak Reuters gibi ajanslardan satın aldığına güveniyor. Ve bu web siteleri de gazetecilerin ve gazetecilerin vasıtasıyla çok sayıda orijinal içerik kazandılar.

Bazen ilginç bir haber ya da kendi web sitemizde yazmak istediğimiz bir makale buluyoruz. Bunu güvenle yapabilirsiniz, ancak yalnızca mevcut içeriğe daha fazla değer katarsanız ve kendi kelimelerinizle tamamen yazarak yapabilirsiniz. Google arama algoritması akıllı bir yazılımdır. İnternet üzerinden yeni içerik katkıda bulunmak için gerçek bir girişimin ne olduğunu ve dolandırıcılık olduğunu görebilir ve karar verebilir.

[b]İstenilmeyen kopya[/b]

Web sitenizde aynı sayfayı gösteren birçok farklı URL'si varsa (burada 301 yönlendirme hakkında konuşmuyorum) kasıtsız çoğaltılmanın kurbanı olabilirsiniz. Bu çoğaltılma aslında insan gözünde çoğaltılma değildir - ancak bir arama motoru böyle görür.

Unutmayın ki birçok farklı URL'den bahsediyorum ve pek fazla bağlantı yok.

Bir örnek alalım. Web sitenizin [code]http://www.example.com[/code] olduğunu ve web sitenizde
[code]www.example.com/mypage.htm[/code]'yi işaret eden 10 bağlantıya sahip olduğunuzu varsayalım.

Bu iyi! Ancak :

[code]www.example.com/mypage1.htm,
www.example.com/mypage2.htm ve
www.example.com/mypage3.htm'[/code]de aynı içeriğe sahip olursanız, bu içerik çoğaltılıyorsunuz demektir.

Asıl soru kim böyle bir şey yapmak için aptalca olur ki ?!
Eh, webmasters yukarıdaki fiyaskoyu bilinçli olarak yapmaz ancak web sitesi ne zaman büyüdüğünde - bu tür sorunlar biraz daha karmaşık biçimde ortaya çıkabilir.

Aşağıdaki iki URL'yi göz önünde bulundurun:

[code]www.example.com/mypage.php?id=244&seq=8[/code]
ve
[code]www.example.com/mypage.php?seq=8&id=244[/code]

Her iki URL de aynı içeriği işaret ediyor. Programcı, anlamsız veya herhangi bir zararı fark etmeden, parametre sırasını istemeden değiştirmiştir. Bu küçük şey bu iki URL'yi bir arama motorunun gözünde farklı kılar!

Ayrıca, içeriği kategorize etmek için alternatifler olarak etiketler ve kategoriler sunan CMS (WordPress gibi) durumunda da çok dikkatli olmalısınız. Bu seçeneklerin her ikisini de kullanırsanız, aynı içeriğe işaret eden birden fazla URL'ye sahip olabilirsiniz.

Şey, bugün bu kadar! Lütfen, açıklama yapmaktan çekinmeyin ve bu konunun çoğaltılması konusunda bir sorunuz varsa bize sorun. uyanangenclik.com sitemizi kullandığınız için teşekkür ederiz.