İslam İnanç Esasları - Kitaptaki Sorular ve Cevapları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
[b]Ünite 1 [/b]

1. Din insana aşağıdakilerden hangisini temin etmez?
a. Ulvi duygular kazanmasını
b. Olaylar karşısında direnç kazanmasını
c. Geçim vasıtaları kazanmasını
d. Ruhî olarak gelişip moral ve güç kazanmasını
e. Madde karşısında eğilmeyip, metin olmasını

2. Aşağıdakilerden hangisi dinin genel tarifi içinde yer almaz?
a. Düşünce ve inanca dayalı değerlendirmeleri içerir.
b. Her türlü tavır ve davranışları içerir.
c. İnsanın diğer insanlar ve varlıklarla olan ilişkilerini düzenlerken dikkat
etmesi gereken ilkeleri barındırır.
d. Sosyal davranışlarını belirlerken toplumların etnografyasına etki eder.
e. İnsan düşüncesinin erozyona uğramasına etki eder.

3. Aşağıdakilerden hangisi imanın kelime karşılığını içermez?
a. Kendini borçlu hissetmek
b. Başkasına güven duygusu vermek
c. Güven içinde yaşamak
d. Kalben sükuna kavuşmak
e. Kendisine doğru görüneni itiraf etmek

4. Aşağıdaki âlimlerden hangisi imanı kalbin tasdiki olarak görmez?
a. İmam Mâtüridî
b. İmam Eş’arî
c. İmam Mâlik
d. Ebu’l-Muîn en-Nesefî
e. Bakıllanî

5. Mukallidin imanını caiz görmeyen mezhep aşağıdakilerden hangisidir?
a. Eşariyye
b. Matüridiyye
c. Cebriyye
d. Mu’tezile
e. Mürcie

[b]Ünite 1 Cevap Anahtarı [/b]
1. c. Geçim vasıtaları kazanmasını
2. e. İnsan düşüncesinin erozyona uğramasına etki eder.
3. a. Kendini borçlu hissetmek
4. c. İmam Mâlik
5. d. Mu’tezile

[b]Ünite 2 [/b]

1. İslâm kelimesinin anlamında bulunmayan özellik aşağıdakilerden hangisidir?
a. Boyun eğmek
b. Teslim olmak
c. Kurtuluşa erdirmemek
d. Teslim etmek
e. Barış yapmak

2. İslâm kelimesinin Kur’ân’daki anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
a. Allah’a yönelme ve O’na teslim olma
b. Allah’a içten gelen bir bağlanış
c. Allah’a teslimiyetin gereğini yapmak
d. Tevhit inancını evrene yayma düşüncesine sahip olmak
e. Huzur ortamına girmek

3. Günümüzde yapılan İslâm dini tarifi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi
yanlıştır?
a. Vahiy yoluyla Allah’tan alınmıştır.
b. Hz. Muhammed’in temel öğreti ve esaslarını içerir.
c. İlk uygulamalarını bizzat Hz.Muhammed’in kendisi göstermiştir.
d. Zamanla Müslüman toplumlar tarafından insanlığın diğer birikimlerinden
faydalanmıştır.
e. İnsanlık tarihinin bütün birikimlerini kapsar.

4. Aşağıdakilerden hangisi İslâm inanç esaslarından biri değildir?
a. Kesinlik
b. Değişkenlik
c. Açıklık
d. Bölünmezlik
e. Beşeri müdahaleye açık olmamak

5. Aşağıdakilerden hangileri İslâm’ın inanç esası kapsamına girmez?
a. Müslümanların aile hukuku ile ilgili birikimleri
b. İslâm’ın ibadet hükümleri
c. İslâm’ın muamelat hükümleri
d. İslâm’ın koğuculukla ilgili hükümleri
e. İslâm’ın zina hakkındaki hükümleri

[b]Ünite 2 Cevap Anahtarı [/b]
1. c. Kurtuluşa erdirmemek
2. d. Tevhit inancını evrene yayma düşüncesine sahip olmak
3. e. İnsanlık tarihinin bütün birikimlerini kapsar.
4. b. Değişkenlik
5. a. Müslümanların aile hukuku ile ilgili birikimleri

[b]Ünite 3 [/b]

1. Hudûs ve imkân delilleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Hudûs delili daha çok kelâm âlimleri, imkân delili ise İslâm filozofları
tarafından kullanılmıştır.
b. Hudûs delili âlemin yaratılmışlığından ve sonradanlığından, imkân
delili ise, âlemin yapısı itibarıyla bir başka varlığa muhtaç olmasından
hareket ederek Allah’ın varlığını ispata çalışır.
c. Hudûs delili Kur’an’da imkân deliline göre daha net bir biçimde ifade
edilmiştir.
d. Her iki delil de belirli öncüllerden hareket ederek Allah’ın varlığını
ortaya koymaya çalışır.
e. Hudûs delili tümevarım yöntemini imkân delili ise tümdengelim
yöntemini kullanmaktadır.

2. “Âlem, tüm unsurlarıyla birlikte değişken bir yapıdadır”.
Yukarıdaki cümle aşağıdaki isbât-ı vâcip delillerinden hangisinin öncülü
olabilir?
a. İmkân Delili
b. Gaye ve Nizam Delili
c. Fıtrat Delili
d. Hudûs Delili
e. Dînî Tecrübe Delili

3. Aşağıdaki âyetlerden hangisinde gaye ve nizam deliline işaret edilmektedir?
a. “Şüphesiz Allah bütün yaptıklarınızı görür” (el-Bakara 2/110).
b. “Yerleri ve gökleri yaratan Allah’ta bir şüphe olur mu?” (İbrahim
14/10).
c. “Göklerin ve yerin yaratılışında gece ve gündüzün ardarda gelişinde
düşünenler için (Allah’ın varlığına) deliller vardır” (Âli İmrân 3/190).
d. “(İbrahim) Ben, hakka yönelen birisi olarak yüzümü, gökleri ve yeri
yaratana döndürdüm. Ben, Allah’a ortak koşanlardan değilim” (elEn‘âm
6/76-80).
e. “De ki: “Her şeyin yaratıcısı Allah’tır. O, birdir, mutlak hâkimiyet
sahibidir” (er-Ra‘d 13/16).

4. Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın sübûtî sıfatlarından biri değildir?
a. Vahdaniyet
b. Yaratma
c. Hayat
d. İlim
e. Görme

5. Allah’ın kendi kendine kâim olması ve başkasına ihtiyaç duymaması
anlamına gelen selbî sıfat aşağıdakilerden hangisidir?
a. Vücûd
b. Kıyam bi nefsihî
c. Kıdem
d. Bekâ
e. Muhâlefetün li’l-havâdis

[b]Ünite 3 Cevap Anahtarı [/b]
1. e. Hudûs delili tümevarım yöntemini imkân delili ise tümdengelim
yöntemini kullanmaktadır.
2. d. Hudûs Delili
3. c. “Göklerin ve yerin yaratılışında gece ve gündüzün ardarda gelişinde
düşünenler için (Allah’ın varlığına) deliller vardır” (Âli İmrân 3/190).
4. a. Vahdaniyet
5. b. Kıyam bi nefsihî

[b]Ünite 4 [/b]

1. Adı Kur’an’da geçmemekle birlikte görevlerinden bahsedilen iki melek
aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru verilmiştir?
a. Azrâil-Mikail
b. Cebrâil-İsrâfil
c. Azrâil-İsrâfil
d. Mikail-Cebrâil
e. Azrâil-Cebrâil

2. Aşağıdakilerden hangisi meleklerin görevlerinden biri değildir?
a. Müminleri desteklemek, kâfirlerin kalbine korku salmak
b. Tabiatın sevk ve idaresi ile meşgul olmak
c. Peygamberlere vahiy getirmek
d. İlahi kanunları icra etmek
e. Gaybı bilmek için çaba sarf etmek

3. Aşağıdakilerden hangisinde, meleklerin ve cinlerin ortak özellikleri doğru
verilmiştir?
a. Her ikisi de ateşten yaratılmıştır.
b. Farklı şekillere girebilirler.
c. Her ikisinin de iradeleri vardır.
d. İradelerini iyilik ve kötülük istikametinde kullanabilirler.
e. Cinler gaybı bilirler ancak melekler bilemezler.

4. Şeytan ile ilgili hakkında aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Hile ve tuzakları çok güçlüdür ve asla karşı konulamaz
b. İnsanı çeşitli yönlerden yaklaşarak aldatmaya çalışır.
c. İnsana vesvese vererek tuzağına düşürmek ister.
d. Ateşten yaratıldığı için insana üstünlük iddia etmiştir.
e. İnsanın apaçık bir düşmanıdır.

5. Aşağıdaki meleklerden hangisinin görevi sadece ulûhiyetle ilgilidir?
a. Hafaza
b. Azrail
c. Mikail
d. Mukarrebûn
e. Kirâmen Kâtibîn

[b]Ünite 4 Cevap Anahtarı [/b]
1. c. Azrâil-İsrâfil
2. e. Gaybı bilmek için çaba sarf etmek
3. b. Farklı şekillere girebilirler.
4. a. Hile ve tuzakları çok güçlüdür ve asla karşı konulamaz
5. d. Mukarrebûn

[b]Ünite 5  [/b]

1. Aşağıdakilerden hangisi İslâm’ın ilâhî kitaplar inancıyla bağdaşmaz?
a. Peygamberlere ilâhî kitapları vahyeden Allah Taâlâ’dır.
b. Peygamberler Allah’ın mesajını insanlara ulaştırırlar.
c. Her peygambere bir kitap gönderilmiştir.
d. Hz. Muhammed son peygamber, Kur’an da son ilâhî kitaptır.
e. Hz. Peygamber kendisine indirilen Kur’an’a ve önceki peygamberlere
indirilen ilâhî kitaplara iman etmek gerektiğini bildirmiştir.

2. Vahiy ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Peygamberler istedikleri an vahiy alabilirlerdi.
b. Peygamberlerin din adına tebliğ ettikleri, Allah tarafından kendilerine
vahyolunmuştur.
c. Vahiy, Allah’ın, peygamberlerine dilediği bilgileri doğruluğundan şüphe
edilmeyecek şekilde bildirmesidir.
d. Vahyin mahiyeti, zamanı ve şekli tamamen Allah’ın iradesiyle
belirlenmiştir.
e. Kur’an, Hz. Peygambere elçi (Cebrâil) aracılığıyla vahyedilmiştir.

3. Yahudi kutsal metni ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Tevrât Hz. Mûsâ’ya vahyolunan ilâhî kitabın adıdır.
b. Tevrât, Tekvin, Çıkış, Levililer, Sayılar veTesniye olmak üzere beş
bölümden meydana gelmektedir.
c. Yahudi kutsal kitabının adı Tanah’tır.
d. Yahudi kutsal kitabı Tanahda Torah (Tevrât), Neviîm ve İncîl olmak
üzere üç ana bölümden oluşmaktadır.
e. Tanah’ın Neviîm bölümünde İsrailî peygamberlere ait metinler bulunmaktadır.

4. Aşağıdakilerden hangisi Hıristiyan kutsal metni hakkında doğru değildir?
a. Hıristiyan kutsal metni Kitâb-ı Mukaddes, Eski ve Yeni Ahid olmak
üzere iki ana bölümden oluşmaktadır.
b. Yeni Ahid’de Matta, Markos, Luka ve Efeslilere Mektup olmak üzere
dört İncîl vardır.
c. Yeni Ahid’de İncîller, Resullerin İşleri, Pavlus’un Mektupları, Genel
Mektuplar ve Yuhanna’nın Vahyi olmak üzere yirmi yedi kitap
bulunmaktadır.
d. Pavlus’un mektupları Yeni Ahid’in en erken yazıya geçirilen
metinleridir.
e. Hıristiyanlığın kutsal metni Kitâb-ı Mukaddes Eski ve Yeni Ahid’i
meydana getiren kitaplarıyla Trente Konsili'nde tespit edilmiştir.

5. Kur’ân-ı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. İlâhî kitapların sonuncusu olan Kur’ân-ı Kerîm Peygamberimiz Hz.
Muhammed’e indirilmiştir.
b. Kur’an, hiçbir değişikliğe ve bozulmaya uğramadan tevatür yoluyla Hz.
Muhammed’den bize kadar ulaşmıştır.
c. Kur’an, Hz. Muhammed’in nübüvvetini doğrulayan en büyük ve en
kalıcı mûcizedir.
d. . Kur’an, hem lafzı hem de mânası bakımından mûcize özelliği taşır.
e. Kur’an, Hz. Ebû Bekir’in hilâfeti döneminde kaydedilerek nüshaları
çoğalmıştır.

[b]Ünite 5 Cevap Anahtarı [/b]
1. c. Her peygambere bir kitap gönderilmiştir.
2. a. Peygamberler istedikleri an vahiy alabilirlerdi.
3. d. Yahudi kutsal kitabı Tanahda Torah (Tevrât), Neviîm ve İncîl olmak
üzere üç ana bölümden oluşmaktadır.
4. b. Yeni Ahid’de Matta, Markos, Luka ve Efeslilere Mektup olmak üzere
dört İncîl vardır.
5. e. Kur’an, Hz. Ebû Bekir’in hilâfeti döneminde kaydedilerek nüshaları
çoğalmıştır.

[b]Ünite 6 [/b]

1. Peygamberlik ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Peygamberlik görevi Allah tarafından verilir.
b. Peygamberler Allah’ın mesajını insanlara ulaştırırlar.
c. Peygamberler gaybı bilirler.
d. Hz. Muhammed son peygamberdir.
e. İnsanlar kendi çabalarıyla peygamberlik görevini elde edemezler.

2. Peygamberler ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Peygamberler doğru ve güvenilir insanlardır.
b. Peygamberler karşılaştıkları zorluklara rağmen sabırla görevlerini
gerçekleştirmişlerdir.
c. Peygamberler muhakeme ve aklî kabiliyetleri yönünden de yetkin
insanlardır.
d. Peygamberler beşer oldukları halde hiçbir hata veya tercih yanlışı
yapmamışlardır.
e. Peygamberler Allah’ın kendilerine vahyettiği mesajları insanlara
olduğu gibi iletmekle görevlidirler.

3. Aşağıdakilerden hangisi peygamberlerin görevleri arasında yer almaz?
a. Allah’ın vahyettiği mesajları insanlara aktarmak
b. Kendilerine vahyolunan ilâhî mesajı insanlara açıklamak
c. İnkârcılara karşı Allah’ın yarattığı mûcizeleri göstermek
d. Tebliğ ettikleri hususları bizzat hayatlarında uygulayarak insanlara
örnek olmak
e. Önceki peygamberler ve ümmetlerinden bahsetmek

4. Vahiy ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Peygamberlerin din adına tebliğ ettikleri, her şey Allah tarafından
kendilerine gönderilmiştir.
b. Peygamberler istedikleri her an vahiy alabilirlerdi.
c. Vahiy, Allah’ın peygamberlerine dilediği bilgileri doğruluğundan
şüphe edilmeyecek şekilde bildirmesidir.
d. Vahyin içeriği, zamanı ve şekli tamamen Allah’ın iradesiyle
belirlenmiştir.
e. Peygamberlere gerçekleşen vahiy, her hangi bir vasıta olmadan ilham
veya rüyâ yoluyla veya ilâhî kelâmın belirli bir cisimde yaratılması ya
da Cebrâil isimli meleğin aracılık etmesi şeklinde gerçekleşmiştir.

5. Mucize ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Mucizeleri Allah yaratır.
b. Mûcize peygamberlik iddiasında bulunan insanların elinde gerçekleşir.
c. Mûcizeler alışılmış tabiat kanunlarına aykırıdır.
d. Peygamberler istedikleri zaman mûcize gösterebilirler.
e. Kur’an, Hz. Muhammed’in en önemli mûcizesidir.

[b]Ünite 6 Cevap Anahtarı [/b]
1. c. Peygamberler gaybı bilirler.
2. d. Peygamberler beşer oldukları halde hiçbir hata veya tercih yanlışı
yapmamışlardır.
3. e. Önceki peygamberler ve ümmetlerinden bahsetmek
4. b. Peygamberler istedikleri her an vahiy alabilirlerdi.
5. d. Peygamberler istedikleri zaman mûcize gösterebilirler.

[b]Ünite 7 [/b]

1. Âhirete inanan insanın suç işlemesi zorlaşır. Çünkü yaptığı her şeyin
kaydedildiğine ve âhirette hesabını vereceğine inanmak insanda sorumluluk
bilincini geliştirir.
Yukarıdaki paragrafta anlatılmak istenen temel düşünce aşağıdakilerin
hangisinde doğru olarak verilmiştir?
a. Suç işleyen kimseler cezasını bu dünyada çekmelidir.
b. Suçluluk duygusu, âhirete olan inancımızı zayıflatabilir.
c. Âhirete inanmak davranışlarımıza olumlu etki yapar.
d. Sorumluluk sahibi olmayanlar ahirete inanmazlar.
e. Ahiret inancının dünya hayatındaki davranışlarla bir ilgisi yoktur.

2. “Kim zerre kadar bir iyilik yaparsa karşılığını görür. Kim de zerre miktarı
bir kötülük yaparsa karşılığını görür (Zelzele, 99/6-8).
Buna göre yukarıda anlamı verilen ayetten hareketle aşağıdakilerden
hangisi söylenemez?
a. İyilikler ve kötülükler az olması halinde dikkate alınmaz.
b. İnsan, dünya hayatında yaptıklarının karşılığını âhirette görür.
c. Allah adaletlidir, hiç kimseye haksızlık yapmaz.
d. Dünya âhiretin tarlasıdır.
e. İnanan kimseler dünya ve âhiret mutluluğu için çalışmalıdır.

3. Aşağıdakilerden hangisi âhiret hayatının aşamalarından biri değildir?
a. Hesap
b. Haşir
c. Sırat
d. Vakfe
e. Cennet

4. Kıyâmet Günü ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
a. Kıyâmet ancak Cuma günü kopacaktır.
b. Kıyâmet kopmadan önce insanları saptırmak için Deccal zuhur
edecektir.
c. Kıyâmet kopmadan önce Hz. İsa gökten inecektir.
d. Kıyâmet ansızın kopacaktır ve ne zaman kopacağını sadece Allah bilir.
e. Kıyametin bazılarınca tahmin edilebilmesi

5. “Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden başka bir şey değildir. Sorumluluk
sahibi olanlar için âhiret yurdu muhakkak ki daha hayırlıdır. Hâlâ akıl
erdiremiyor musunuz?” (Enâm 5/32)
Buna göre yukarıda anlamı verilen âyetten hareketle aşağıdakilerden
hangisi söylenemez?
a. Dünya hayatının insanı aldatan bir yanı vardır.
b. Dünyadan tamamen el etek çekip sadece âhiret için uğraşılması gerekir.
c. Dünya geçicidir ve asıl yaşam ahirettir.
d. Akıllı insan âhirette ebedî mutluluğa ulaşmak için dünya hayatını iyi
değerlendirir.
e. Âhiret nihaî yurdumuzdur.

[b]Ünite 7 Cevap Anahtarı [/b]
1. d. Sorumluluk sahibi olmayanlar ahirete inanmazlar.
2. a. İyilikler ve kötülükler az olması halinde dikkate alınmaz.
3. d. Vakfe
4. d. Kıyâmet ansızın kopacaktır ve ne zaman kopacağını sadece Allah bilir.
5. b. Dünyadan tamamen el etek çekip sadece âhiret için uğraşılması gerekir.

[b]Ünite 8  [/b]

1. Kader ve kazâ kavramları daha çok Allah’ın hangi sıfatlarıyla ilişkilidir?
a. İlim, irade ve yaratma sıfatlarıya
b. Kıdem ve bekâ sıfatlarıyla
c. Vahdeniyet (Şeriki olmamak) sıfatıyla
d. Semi’(işitme), basar (görme) ve kelam sıfatlarıyla
e. Hayat sıfatıyla

2. “…O’nun katında her şey bir ölçü iledir” (Ra’d 13/8). “…Her şeyi yaratıp
bir ölçüye göre düzenleyen Allah yüceler yücesidir. (Furkân 25/2)
Yukarıdaki ayetlerden hareketle aşağıdaki sonuçlardan hangisine
ulaşılamaz?
a. Her şey Allah tarafından yaratılmıştır.
b. Her şeyin yaratılmasında bir düzen vardır.
c. Allah her şeyi bir ölçüye göre yaratmıştır.
d. Evren gelişigüzel yaratılmıştır.
e. Evren’deki düzen Allah’ın varlığının işaretidir.

3. “İnsan Allah’ın iradesi karşısında rüzgârın önündeki bir yaprak gibidir.
Rüzgâr nereye sevk ederse yaprak oraya uçar.”
Yukarıdaki “beşeri iradeyi” inkâr eden görüş aşağıdaki mezheplerden
hangisinin kader ve kazâ inancı ile örtüşür?
a. Mu’tezile
b. Cebriyye
c. Eş’ariyye
d. Mâ’turîdîyye
e. Şia

4. Binayı sağlam inşa ederseniz deprem olunca yıkılmaz, bu Allah’ın
kaderidir. Binayı sağlam inşa etmezseniz deprem olunca yıkılır; bu da
Allah’ın kaderidir.
Buna göre aşağıdaki sonuçlardan hangisi çıkarılamaz.
a. Bir iş için önce üzerimize düşenleri yapmalı sonra Allah’a
bırakmalıyız.
b. Evden çıkmadan önce kapıyı pencereyi kilitlemeli sonra Allah’a havale
etmeliyiz.
c. Hastalıktan kurtulmak için gerekli tedbirleri almaksızın Allah’tan şifa
dilemeliyiz.
d. Sınavda başarılı olmak için önce çalışmalı sonra Allah’a dua etmeliyiz.
e. Kazalardan korunmak için önce trafik kurallarına uymalı sonra dua
etmeliyiz.

5. Özgürlük ve sorumluluk ilişkisi ile ilgili aşağıdaki verilen ifadelerden
hangisi yanlıştır?
a. İnsan özgürlüğü oranında yaptıklarından sorumludur.
b. Herkes yaptığı davranışların karşılığını görecektir.
c. Allah kimseye gücünün üstünde bir sorumluluk yüklememiştir.
d. İnsanın sınırsız özgürlüğü ve sınırsız sorumluluğu vardır.
e. Özgür olmak başıboş ve sorumsuz olmayı gerektirmez.

[b]Ünite 8 Cevap Anahtarı [/b]
1. a. İlim, irade ve yaratma sıfatlarıya
2. d. Evren gelişigüzel yaratılmıştır.
3. b. Cebriyye
4. c. Hastalıktan kurtulmak için gerekli tedbirleri almaksızın Allah’tan şifa
dilemeliyiz.
5. d. İnsanın sınırsız özgürlüğü ve sınırsız sorumluluğu vardır.

[b]Ünite 9  [/b]

1. Aşağıdaki eylemlerden hangisi inanmanın davranışa yansıyan
sonuçlarından biridir?
a. Namaz kılmak
b. İçki içmek
c. Yalan söylemek
d. Yardımdan kaçınmak
e. Kavga etmek

2. Âhiret ameliyle dünya menfaati gözetmeye ne ad verilir?
a. İhsân
b. Riyâ
c. Takva
d. Günah
e. Şirk

3. Sünni âlimlere göre inancın temel rüknü aşağıdakilerden hangisidir?
a. Dil ile ikrar
b. Organlarla amel
c. Kalb ile tasdik
d. Dil ile ikrar, kalb ile tasdik ve organlarla amel
e. Akılla düşünmek

4. Arap dilinde şart ve meşrut ayrılığı aşağıdakilerden hangisine delil getirir?
a. Davranışın inançtan parça olduğuna
b. Sadece davranışa
c. Sadece inanca
d. Davranışın inançtan ayrı olduğuna
e. İnanç ve davranışın birbiriyle ilgisinin bulunmadığına

5. Davranışın imanın bir parçası olmaması hangi anlama gelmez?
a. Aralarında fark olduğuna
b. Birbirleriyle ilişkilerinin bulunduğuna
c. Birinin diğerini beslediğine
d. Günah işleyen müminlerin de inançlı olduğuna
e. İyi davranışlar sergilemenin gereksizliğine

[b]Ünite 9 Cevap Anahtarı [/b]
1. a. Namaz kılmak
2. b. Riyâ
3. c. Kalb ile tasdik
4. d. Davranışın inançtan ayrı olduğuna
5. e. İyi davranışlar sergilemenin gereksizliğine

[b]Ünite 10 [/b]

1. Aşağıdakilerden hangisi inkâr türlerinden biri değildir?
a. Mutlak inkâr
b. İnancı gizlemek
c. İnanç esaslarını büyüklenme sebebiyle küçümsemek
d. İnandığını söylemesine rağmen kalben inanmamak
e. Günah işlemek

2. İnkâr ile ilgili verilen aşağıdaki hükümlerden hangisi yanlıştır?
a. Dünya hayatında münafık olan kimseye Müslüman muamelesi yapılır.
b. Nankörlük anlamına gelen küfür sahibi dinden çıkmıştır.
c. Şirk, en büyük haksızlıktır.
d. Gizli şirk küfür değildir.
e. İrtidat bir inkarcılıktır.

3. Aşağıdakilerden hangisi inkârın psikolojik nedenlerinden biri değildir?
a. Arzuların peşinden gitmek
b. Büyüklenmek
c. Kıskançlık
d. Aşırı dünya sevgisi
e. Baskı grupları

4. Aşağıdakilerden hangisi bir müslümanı tekfir etmek için yeterli bir
nedendir?
a. Oruç tutmamak
b. İçki içmek
c. Namaz kılmamak
d. Ölçü ve tartıda haksızlık yapmak
e. Allah’ı inkâr etmek

5. Aşağıdakilerden hangisi çağdaş inkârcı akımlardan biri değildir?
a. Materyalizm
b. Pozitivizm
c. Postmodernizm
d. Darvinizm
e. Freudizm

[b]Ünite 10 Cevap Anahtarı [/b]
1. e. Günah işlemek
2. b. Nankörlük anlamına gelen küfür sahibi dinden çıkmıştır.
3. e. Baskı grupları
4. e. Allah’ı inkâr etmek
5. c. Postmodernizm